SIRO Zrt. Pénztári Informatika És Ügyvitel

Bemutatkozás


A SIRO Zrt. jogelődje, a SI-RO BT 1993-ban alakult, tevékenységi köre, az irodatechnikához és a számítástechnikához kötődik megalakulása óta. A ’93 óta sikeresen működő SI-RO BT, 2006.08.23 –án váltott cégformát, és átalakult zártkörűen működő részvénytársasággá.

A SI-RO BT és a SIRO Zrt. tulajdonosi szerkezete nem változott,  az alapítás óta. A biztos, kis lépéseknek köszönhetően, folyamatosan bővült a tevékenységi kör, és folyamatosan növekszik a partner pénztárak száma is. Jelenleg a pénztári piac kiszolgálása a SIRO Zrt. fő tevékenysége, ez adja az árbevétel nagyobbik részét.

Egy megbízás alapján, 1996 -ban kezdtünk bele egy egészségpénztári szoftverrendszer elkészítésébe. Ekkor Clipper 5.3 programnyelven, DOS alatt történt a fejlesztés. Ekkor készült el a jelenleg is működő MEDIO rendszer.

 A fejlesztés megkezdésekor informatikusokból, jogászokból, pénzügyi, számviteli szakemberekből, orvosokból, biztosításmatematikusokból álló csoportot hoztunk létre, egy teljes egészében, az egészségpénztárak igényeinek megfelelő rendszer kialakítására. Ez a csapat az évek során további alvállalkozókkal és munkavállalókkal egészült ki. A mai informatikai és tanácsadói csoport többnyire alvállalkozókból áll, akikkel, az egyező érdekek mentén, nagyon jó eredményeket elérve dolgozunk együtt.

A nagy taglétszámú pénztárak igényeihez igazodva 1999 -ben kezdtük el az MS SQL 2000 adatbázisra illeszkedő, Delphiben fejlesztett egészségpénztári programrendszer kifejlesztését, és 2000 –ben adtuk át használatra az első SQL –es változatot.

Ez az SQL alapú rendszer a – már majd öt éve kiválóan üzemelő – DOS-os program minden elemét tartalmazza, kiegészítve a Windows grafikus felülete által nyújtott lehetőségekkel. Szinte minden mozzanat tárolt eljárásokkal valósul meg, amitől a rendszer működése még megbízhatóbb, még gyorsabb és hatékonyabb lett.

A DOS-os programváltozat 2006-ban teljes egészében kifut, minden pénztár az SQL alapú változatot használja, csak különleges igény esetén fejlesztjük tovább.

Az SQL-es MEDIO változat bejegyzett szerzői joga Simon Péteré, a kizárólagos értékesítés joga a SIRO Zrt.-é.

A MEDIO-hoz kapcsolódva sokrétű tájékoztatási, egyenleglekérdező, vásárlási, vagy vásárlást segítő szolgáltatással állunk a Pénztárak rendelkezésére, mivel előre nehezen eldönthető, hogy az adott pénztárban éppen melyik változatot használnák a tagok

2002-től kezdve üzemeltetünk egy web szervert, amin kizárólag egészségpénztáraknak nyújtunk internetes megjelenési lehetőséget, valamint egyenleg lekérdezési, tájékoztatási felületet. A pénztár Internetes megjelenéséhez nem csak lehetőséget biztosítunk, hanem a lap megtervezését, elkészítését is saját fejlesztői gárdával tudjuk elvégezni.

Szintén 2002-től működik az SMS alapú tájékoztatási rendszer, amely saját web szerverünkről indítva, óránként akár 3600 szöveges üzenet elküldésére alkalmas. A rendszerrel ki tudjuk használni az SMS küldésében és fogadásában rejlő összes lehetőséget.

A 2001-től kezdve hat pénztárnál telepítettünk – egy alvállalkozó céggel közösen – Call Center -t. Ezek a hang alapú tájékoztatási rendszerek ugyancsak a tagok teljes körű kiszolgálását segítik, és on-line kapcsolatban állnak a MEDIO-val. A CallCenter -kkel lehetőség van hangalapú tájékoztatásra, egyenleglekérdezésre, és szolgáltatói zárolásra is.

Az összes, jelenlegi kártya központtal kapcsolatot tartunk. A MEDIO rendszer kezeli az egészségkártya rendszerű, vagy a hitelkártya rendszerű megoldást is, vagy akár e két rendszert egyben is. Az általunk kezelt pénztárak közül jelenleg nyolc pénztár üzemeltet, vagy csatlakozott kártya rendszerhez. Az ehhez szükséges fejlesztéseket elvégeztük, és a MEDIO rendszerhez integráltuk.

Jelenleg is több pénztárnál végzünk szakértői tevékenységet. A szakértői tevékenységünk keretében az alábbi szolgáltatásokkal állunk a jelenlegi, vagy jövőbeni Pénztárak rendelkezésére:

  • Pénztár alapítás

  • Pénztári szabályzatok elkészítése, felülvizsgálata

  • Pénztári működési modell megtervezése, megszervezése, a MEDIO rendszer, esetleges testre-szabására ajánlattétel

  • Orvosszakmai szakértői tevékenység, az ehhez szükséges szoftver rendszerek szállítása alvállalkozón keresztül

  • Egészségpénztári szoftver, hardver, rendszer audit

  • Jogi, gazdasági tanácsadás, belső ellenőri feladatok ellátása

Főtevékenységünk, mellyel nap mint nap a pénztárak rendelkezésére állunk:

  • Pénztári szoftver szállítás, egészség, önsegélyező, önkéntes és magánnyugdíjpénztárak részére

  • Az igények felmérése után a rendszer testre-szabása

  • A kezelőszemélyzet betanítása, előre egyeztetett ütemterv szerint

  • A pénztári szoftver teljes körű jogszabálykövetése, rendszerfelügyelete, szoftverkövetése

  • Teljes körű jogszabálykövetés

  • Szoftver és hardver rendszer felügyelet, távolról, vagy a helyszínen akár napi gyakorisággal

  • Egyedi szoftver fejlesztések, a pénztárak igényeihez igazodva (rendszerterv készítés – fejlesztés – tesztelés a teszt rendszeren – éles üzembe állítás – betanítás – dokumentálás)

  • Teljes körű pénztári nyilvántartás vezetési tevékenység. A teljes körű szolgáltatás, az analitikus és főkönyvi könyvelésen keresztül a jelentések elkészítését, a tervezést, és a kötelező tagi tájékoztatásokat is magában foglalja

  • Lehetőség van a teljes körű szolgáltatáson belül, a pénztári folyamatok, pénztár által meghatározott részének pénztárban tartására, és ott internet alapú eléréssel a MEDIO rendszerbe integrálására. Ezzel a lehetőséggel a pénztár bizonyos, számára fontos, előnyös tevékenységeit a pénztárban tartja, és a többi pénztári folyamata kerül hozzánk

  • A tagoknak nyújtandó információszolgáltatással összefüggő tevékenységek

  • Web megjelenés készítés, weblap üzemeltetés

  • Web alapú forgalom, és egyenleglekérdező szolgáltatás

  • E-mail lapú forgalom, és egyenlegküldő szolgáltatás

  • CallCenter szállítás, integrálása a MEDIO, vagy más rendszerhez

  • SMS küldő szolgáltatás

Az elmúlt években minden pénztárnál volt Felügyeleti ellenőrzés, a pénztárak nem kaptak olyan kifogást, mely a MEDIO rendszerrel kapcsolatos lenne. Nem merült fel az ellenőrzések során olyan probléma mely a programrendszer hibás működésére lenne visszavezethető. Mivel minden ellenőrzésen aktívan, tevőlegesen részt vettünk, ezért az ellenőrzések tapasztalatait is folyamatosan beépítettük a rendszerbe. Illetve a más pénztáraknál történt ellenőrzési tapasztalatokról folyamatosan tájékoztattuk a többi pénztárat, így elkerülhetők voltak az azonos típusú hibák.

Cégünk jelenleg két telephellyel rendelkezik, győri irodánkban végezzük a fejlesztéseket, a tatabányai telephelyünkön, pedig teljes körű nyilvántartási és könyvelési tevékenységet végzünk egészség- és önsegélyező pénztárak részére. Mindkét telephelyünkön rugalmasan bővíthető infrastruktúra és dolgozói létszám áll rendelkezésre. 

Partnereink